Direktlänk till inlägg 18 december 2008

En idol.

Av Linnea - 18 december 2008 20:37

Att åka buss eller gå när man har gått om tid är ganska skönt  ändå. Jag gillar till och med att ta en lång väg genom en grå omgivning så länge jag har musik i öronen. Det är ofta Kimya Dawson som sjunger i mina öron nuförtiden. Kimya Dawson, Kvinnan vars låtar spelas i min absoluta favoritfilm; Juno. Hennes ärliga, fina men ändå inte smöriga - texter som kommer rakt från hjärtat träffar mitt. Dessa tillsammans med de härliga melodierna gör mig bara så himla glad.


 "and we'll pray, all damn day, every day,
that all this shit our president has got us in will go away
while we strive to figure out a way we can survive
these trying times without losing our minds 

we won't stop until somebody calls the cops
and even then we'll start again and just pretend that
nothing ever happened"
 
 - Loose Lips 


Det känns också som att det finns lite lekfullhet i hennes texter. Lyssna på Tree hugger. 

   Hon är också med i det sköna bandet The Moldy peaches tillsammans med bl.a Adam Green. Ja, det är knappast att överdriva när jag säger att kvinnan är helt otroligt megafantastisk!

 
 
Ingen bild

ida

18 december 2008 21:58

Du lyckas alltid att få mig uppskatta vissa låtar. Som den du har lagt ut en bit av texten av. Den är helt ok nu.
Du kommer däremot inte få mig att gilla Håkankråkan eller elektro. Det vet jag. ;D

 
Linnea

Linnea

18 december 2008 22:34

Åh vad kul att du gillar den! Även om så bara lite.. du kommer knarka den om några veckor. Jag känner dig! ;D

http://spiksnea.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elajan

19 december 2008 23:14

catpower dah? dom e bra.
och så gillar jag den här... öm:
And I don't see what anyone see in anyone els... but you.. eller nåt. Den sista låten i filmen som de båda sjunger.

 
Ingen bild

electro syster

26 december 2008 01:46

Åh Juno!!

 
Spiksnea

Spiksnea

26 december 2008 03:09

Elina! Vet inte riktigt vilka catpower är. Vet bara att jag gillar dem eftersom jag gillar alla låtar ur Juno. Anyone else but you är grym! Min favoritlåt från filmen är "So nice so smart" med Kimya Dawson.

http://spiksnea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 14 augusti 2009 01:20

  Jag gjorde ett litet projekt. Slet så mitt knä svälde upp. Aj.     ...

Av Linnea - 15 maj 2009 23:18

Har du alltid gått och tänkt att du skulle vilja höra mig prata om mens i radio? Nu kan du göra det! Gå in här: http://www.sr.se/cgi-bin/varmland/program/index.asp?date=2009-05-08&programID=54 Tryck på 08.00-08.30 Tryck på play, men tryck fram ca 1...

Av Linnea - 14 maj 2009 22:21

Nationella prov är som att ha sås mellan tänderna. Det är rätt mycket sås mellan tänderna nu. Det är det det är. Det finns inte så mycket mer. Sås sås sås... Sås utan något till. Med massa stickor i. Som fastnar och sitter kvar. Det blir lite småäckl...

Av Linnea - 30 april 2009 14:56

Framtidsarbeten suger.  Men snart ska vi åka härifrån. Chill med dill och extacy! // Speaksnea & Immacule                     ...

Av Linnea - 30 april 2009 00:03

Det är otroligt vad allt i barndomen var bra! Jag menar alla böcker, kassettband, filmer, teveprogram, all musik som föräldrarna lyssnade på. Sagor och historier som mamma och pappa läste eller kassettbanden som Peter Pan och de andra som tilltal...

Ovido - Quiz & Flashcards