Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Jag vill åka till Afrika.

Av Linnea - 26 december 2008 00:54

Jag vill åka till Afrika! Det verkar annorlunda där. Med annan kultur och andra traditioner. Man kanske dansar vilt till bongotrumma runt elden under festliga tillfällen. Gör man det? Jag vet inte. Jag borde nog åka dit och kolla.

   Jag har inte rest mycket. Men jag har rest tillräckligt mycket för att ha hunnit tröttna på turiststränder, turistaffärer och museum. Några veckors afrikavardag skulle vara intressant. Fast vardagen är ju inte så lätt för så många där har jag förstått. Om jag var där så skulle jag vilja leva enkelt men inte fattigt. Jag skulle dansa, träffa människor, lyssna till och spela afrikansk musik. Sån musik som Amadou et Mariam spelar skulle jag lyssna till. Sån musik vill jag ha! Och så vill jag se massa coola djur. Lejon. Som Aslan. Aslan vill jag träffa! Fast han bor i Narnia...

    Indien verkar också intressant. Jag vill sitta och dricka the med lite gött folk. Ida skulle nog passa in där. Jag har fastnat för indiska mönster, har en sjal därifrån som är ungefär den vackraste sjal jag sett. Käka indisk mat, lära mig laga indisk mat, försöka testa lite hinduism och buddhism och klappa en vild ko är en del av det som skulle uppta resten av min tid där.

 "Dansa, lyssna på musik, spela musik, uppleva människors traditioner" ... Jag verkar bestämt lite kulturintresserad...  

 
 
Ingen bild

Em

26 december 2008 01:47

Simba, ah... lycka till. :D

 
Spiksnea

Spiksnea

26 december 2008 03:15

Haha! Tack vännen!

http://spiksnea.bloggagratis.se

 
Ida

Ida

1 januari 2009 18:46

Skulle nog vara spännande att resa runt till olika kulturer. Men jag skulle inte klara just resandet. Inte ensam i varje fall. Fatta vilken panik jag skulle ha, det skulle inte vara som en semester för mig.
Men DU borde verkligen dra till olika kulturer och så, sånt verkar passa dig helt perfekt ju! :D

http://verkligenidioti.bloggagratis.se

 
Milla

Milla

21 april 2009 23:07

"klappa en vild ko" ? Om man kan klappa den så kan den väl inte vara speciellt vild.. :P

Mvh

http://lockhart.bloggagratis.se

 
Linnea

Linnea

22 april 2009 22:27

Milla! Jag kommer kanske få leta. Men i Indien strövar de på gatorna har jag hört!

http://spiksnea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnea - 14 augusti 2009 01:20

  Jag gjorde ett litet projekt. Slet så mitt knä svälde upp. Aj.     ...

Av Linnea - 15 maj 2009 23:18

Har du alltid gått och tänkt att du skulle vilja höra mig prata om mens i radio? Nu kan du göra det! Gå in här: http://www.sr.se/cgi-bin/varmland/program/index.asp?date=2009-05-08&programID=54 Tryck på 08.00-08.30 Tryck på play, men tryck fram ca 1...

Av Linnea - 14 maj 2009 22:21

Nationella prov är som att ha sås mellan tänderna. Det är rätt mycket sås mellan tänderna nu. Det är det det är. Det finns inte så mycket mer. Sås sås sås... Sås utan något till. Med massa stickor i. Som fastnar och sitter kvar. Det blir lite småäckl...

Av Linnea - 30 april 2009 14:56

Framtidsarbeten suger.  Men snart ska vi åka härifrån. Chill med dill och extacy! // Speaksnea & Immacule                     ...

Av Linnea - 30 april 2009 00:03

Det är otroligt vad allt i barndomen var bra! Jag menar alla böcker, kassettband, filmer, teveprogram, all musik som föräldrarna lyssnade på. Sagor och historier som mamma och pappa läste eller kassettbanden som Peter Pan och de andra som tilltal...

Ovido - Quiz & Flashcards